green

duminică, 8 iunie 2014

Tort cu mascarpone, iaurt si fructe










Am 3 retete de torturi care asteapta sa le public si spre rusinea mea, timpul liber pe care nu prea il mai am ma face sa le tot aman. Dar tortuletul acesta, desi cel mai recent, nu a scapat, pentru ca prietenele mele asteapta cu nerabdare reteta ca sa il pregateasca si ele acasa.

Istorioara tortuletului: ne-am hotarat, mai multi prieteni care avem in dotare prichindei, sa le facem o surpriza de 1 iunie si sa le organizam o minipetrecere. Pe langa baloane, coifuri, fasnete si creta pentru desen pe astfalt, nu putea sa lipseasca tortul. Reteta am ales-o cu mare grija, ca ingredientele sa fie bune pentru ei. Am ales sa fac eu blatul, cu oua de tara (dupa cum il tradeaza si culoarea), in loc de piscoturi, cum era reteta originala. Decorul l-am facut tot pentru ei. Au fost foooarte incantati. Si parintilor le-a placut tare mult J.

Este usor, racoritor, gustos… majoritatea l-au pus pe locul 1 in topul torturilor mele. Sotul meu a indraznit sa il categoriseasca drept “cel mai bun tort pe care l-a mancat vreodata” (nu numai dintre torturile mele). Acum stiu ca depinde si de gusturi, dar va spun ca este grozav, merita sa-l incercati pentru ca este foarte usor de facut. Este tocmai bun pentru zile calduroase, mai ales daca optati pentru varianta cu piscoturi pentru care nu este nevoie sa mai incingeti cuptorul. Dar gata cu laudele, sa trecem la fapte.


Ingrediente pentru un tort cu diametru de 25-26 cm:

Blat:
-         piscoturi
sau
-         3 oua
-         3 linguri zahar
-         3 linguri ulei
-         3 linguri cu varf faina

Crema:
-         250 gr mascarpone
-         800 gr iaurt grecesc
-         200 gr zahar
-         400 ml smantana pt frisca
-         2 plicuri gelatina
-         fructe: eu am ales capsuni si piersici din compot, dar puteti pune ce fructe vreti voi si in ce cantitati doriti (zmeura, visine, nectarine, struguri, portocale etc.)

Pentru ornat:
-         100-200 ml smantana pt frisca (eu am cumparat si o vafa cu Pluto)
-         sau fructe si un plic tort gelee de turnat peste ele
-         sau orice altceva doriti sa folositi la ornat


Pentru blat, mixam bine albusurile, adaugam zaharul si mai batem pana se topeste, apoi galbenusurile, uleiul si la final faina, pe care o amestecam usor cu o spatula. Turnam in tava tapetata cu hartie de copt pe fund si faina pe pereti si dam la cuptorul incins la foc potrivit pana trece testul scobitorii. Lasam sa se raceasca.


Cat timp sta la racit blatul ne ocupam de crema. Punem la hidratat gelatina (in apa cat sa o acopere cu peste 2 degete). Mixam branza mascarpone cu iaurtul si zaharul pana acesta din urma se topeste.

Batem spuma frisca si o adaugam amestecand usor la crema de mascarpone si iaurt. Topim gelatina la bain-marie (fara sa o fierbem), apoi o turnam in fir subtire peste crema, mixand foarte bine.

Punem la frigider pentru cca 15 minute, ca sa se intareasca putin.

Intre timp pregatim fructele. Am taiat felii subtiri piersicile, iar capsunile le-am taiat cubulete.

Tapetam forma de tort in care am copt blatul cu folie alimentara, punem blatul (sau piscoturile astfel incat sa acopere tot fundul formei de tort) si il insiropam cu compotul de la piesici (sau suc proaspat de fructe daca nu folositi compot).

Peste blat punem 1/3 din crema, un strat de fructe (am ales piersicile), strat de crema, capsunile, incheiem apoi cu restul de crema.


Lasam la frigider cel putin 4 ore, dar cel mai bine este sa lasam peste noapte.

Il scoatem cu grija din forma, inlaturam folia alimentara, cu aceeasi grija, si ornam dupa bunul plac. Eu am pus vafa colorata si apoi pe margini am ornat cu frisca, dar puteti aranja deasupra cu fructe, pregatiti un plic de tort gelee conform instructiunilor de pe plic si turnati peste fructe. Lasati imaginatia sa isi faca de cap.

Simplu si rapid. Dar mai ales DELICIOS.





            Si piticii pentru care l-am pregatit.


   




Spor la bucatarit si pofta buna!



sursa de inspiratie: alexandravasile.ro

Un comentariu:

  1. Totul e minunat pana la gelatina.;) Va rog sa imi spuneti daca este ceva ce poate inlocui gelatina in prajituri. Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere