green

duminică, 8 iunie 2014

Compot cirese










Nu stiu daca exagerez, dar cred ca ciresele sunt fructele mele preferate. As fi in stare sa stau o zi intreaga cu castronul de cirese in fata si sa mananc. Din pacate perioada lor este asa scurta incat nu ne putem bucura si satura pe deplin de ele. Si pentru ca anul acesta a fost unul prielnic cireselor, m-am hotarat sa pregatesc cateva borcane de compot, ca sa ne putem bucura de ele si mai tarziu.


Ingrediente:

-         cirese
-         zahar – 3 linguri la fiecare borcan de 800ml
-         apa

Reteta este foarte simpla. Spalam ciresele, inlaturam coditele si le alegem pe cele stricate. Punem ciresele in borcane sterilizate, fiecare pune cate cirese vrea in borcan; unii prefer mai multe fructe, altii vor mai mult suc. La fiecare borcan punem 3 linguri de zahar (am vazut si retete cu 4-5 linguri la borcan, dar mie nu imi place asa dulce, in plus o sa pape si piticii mei din el). Umplem cu apa si inchidem bine cu capace.

Punem borcanele intr-o tava pe fundul careia am pus un servet de bucatarie, punem apa in tava si dam la cuptor (putem pune la fel de bine si pe aragaz, dar dureaza mai mult). Este gata cand in borcane s-a topit zaharul si se formeaza bule de aer. Oprim cuptorul si lasam borcanele in el, ca sa se raceasca lent.


Asa am pregatit eu compotul meu preferat. Simplu si rapid, nu?







Spor la bucatarit!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu