green

duminică, 12 ianuarie 2014

Chec cu dovleac










Iau o pauza de la retetele pregatite de sarbatori ca sa raspund la provocarea lunara, lansata de asta data de Simona. Desi am mai vizitat-o o data pe Carmen, am facut-o si de data asta cu aceeasi placere. De data asta am ales un chec taaare gustos, cu dovleac, o nebunie…


Ingrediente pentru un chec:

-         2 oua
-         200 gr pulpa de dovleac copt
-         125 gr unt la temperatura camerei
-         150 gr zahar brun
-         225 gr faina
-         1 ½ lingurita praf de copt
-         ½ lingurita sare
-         1 lingurita scortisoara
-         2 linguri cacao

Pasam la blender pulpa de dovleac copt, impreuna cu 100 ml apa si cele 2 oua. Separat mixam bine untul cu zaharul brun, iar cand avem un amestec cremos adaugam piureul de dovleac. La final adaugam faina, praful de copt si scortisoara.


Tapetam o tava de chec cu hartie de copt si turnam in ea o parte din compozitie. In restul ramas adaugam cacaua si omogenizam bine. Turnam si pe aceasta in tava. Eu am dat cu coada unei lingurite sa amestec putin culorile.


Dam la cuptorul incins la 160 ° timp de 75 minute. Eu sincer am tinut cam 90 minute pentru ca nu-mi iesea scobitoarea curata. Dar pana la urma am oprit si cand am taiat mi-am dat seama ca aluatul fiind oricum lipicios si putin umed nu prea avea cum sa nu se lipeasca de scobitoare.

Desi aspectul m-a cam dezamagit, gustul m-a impresionat. Nu mai spun pe sotul meu care deja a facut cerere pentru inca unul J.








Spor la bucatarit si pofta buna!



2 comentarii:

  1. ce culoare frumoasa are si atat de pufos si apetisant..a iesit super ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu siguranta e foarte bun, dovleacul e minunat in deserturi si confera prajiturilor o textura usor umeda. Pupici!

    RăspundețiȘtergere