green

duminică, 17 noiembrie 2013

Tort Barbie (Tort cu mascarpone, frisca si piersici)













Am avut saptamana aceasta o sarbatoare in familie. Micuta noastra printesa a implinit 3 ani. La multi si frumosi ani iubita noastra!!! Anul trecut la capitolul tort am apelat la o cofetarie, pentru ca eram cu burtica, nu prea mare, dar sotul ma menaja si nu mi-a dat voie sa mai mestesugaresc prin bucatarie torturi. Acum nu am mai vrut sa ratez ocazia, mai ales ca este o perioada in care este innebunita dupa printese si papusele asa ca am vrut sa o impresionez. Am reusit, a stat cu gura cascata cum am intrat in camera cu el si abia si-a revenit sa sufle in lumanare.


Am ales o reteta lejera, potrivita si pentru copii, de tort cu crema de mascarpone, frisca si piersici. Este foarte gustos, nu este foarte dulce, din cauza asta ai tot manca fara sa te opresti J.

Ingredientele de care avem nevoie:

Blat:
-         7 oua
-         7 linguri zahar
-         8 linguri faina
-         1 plic zahar vanilat
-         1 lingura ulei
-         1 lingura apa rece
-         1 praf de copt

Crema de mascarpone:
-         200 gr mascarpone
-         2 galbenusuri
-         4 linguri zahar
-         300 ml smantana pt frisca (sau frisca lichida)
-         1 lingurita esenta vanilie
-         10 gr gelatina
-         1 cutie compot piersici

Decor:
-         300 ml smantana pt frisca (sau frisca lichida)
-         floricele, margele, tot ce doriti


Pentru blat, pregatim clasicul pandispan. Batem albusurile spuma tare, adaugam zaharul si batem pana se topeste, adaugam unul cate unul galbenusurile, apoi lingura de ulei si cea de apa. La final incorporam usor faina. Turnam compozitia intr-o tava cu pereti detasabili, cu hartie de copt pe fund si tapetata cu faina pe pereti (a mea are 25cm diametru) si dam la cuptorul incins la 180°C, pana trece testul scobitorii (35-45 min). Daca aveti tava speciala ca sa iasa in forma de cupola este si mai bine.


Dupa ce se raceste se taie in 3 foi.


Batem frisca tare. Daca avem smantana punem si 2-3 linguri zahar pudra.

Amestecam galbenusuri cu zaharul pe bain-marie, pana se topeste zaharul. La mine nu s-a topit in totalitate, dar s-a ingrosat crema. Peste ele adaugam gelatina hidratata si topita la bain-marie si amestecam bine. Lasam sa se raceasca.

Incorporam in ea mascarponele si apoi frisca batuta. Si gata crema.


Asamblam tortul. Ca sa facem rochita, avem nevoie de un bol, care sa aiba la un moment dat diametrul tortului (in cazul meu 25 cm). Il tapetam cu folie alimentara si punem primul blat (cel de sus). Pentru ca eu l-am taiat prea subtire s-a cam rupt, dar nu a fost nicio problema. Il insiropam cu siropul de la compotul de piersici. Punem peste el jumatate din crema de mascarpone, apoi presaram piersici din compot (cat de mici vreti voi sa le tocati).

Urmeaza foaia 2, insiropata si ea, peste ea restul de crema si iarasi piersici. La final punem blatul de jos pe care nu uitam sa-l insiropam si pe el. Dam la rece cateva ore (eu l-am lasat peste noapte).


Cand s-a intarit crema, rasturnam tortul pe un platou, infigem in mijloc o papusa tip Barbie (eu i-am scos picioarele pt ca era prea inalta) si apoi ornam cu frisca. Am incercat sa colorez o parte din frisca cu colorant galben (singurul pe care l-am gasit cand am mers la cumparaturi), dar nu a reusit decat sa dea un gust ciudatel friscii, pt ca in rest nu a colorat deloc.

Si cum copiii nu sunt asa atenti la detalii ca si noi, tortul a fost perfect. Si mai ales gustos J.







  

Spor la bucatarit si pofta buna!




Sursa de inspiratie reteta tort: Culorile din farfurie



2 comentarii:

  1. Fericire ii doresc printesei tale, si sa aveti parte de cat mai multe aniversari impreuna. Sa cresca mare si fericita.
    Felicitari si tie pentru tort. a iesit frumos si sunt sigura, ca si gustos :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc din suflet pt urari si pt felicitari! Chiar daca nu mi-as da nota 10 pt aspect, reactia micutei si bucuria ei fac sa nici nu mai conteze asta.

      Ștergere