green

duminică, 14 iulie 2013

Gem de caise













Pentru ca pietele abunda de caise m-am hotarat sa fac si eu ceva bun cu ele. Si ca sa ne bucuram si la iarna de aroma si parfumul lor m-am apucat de gem. A iesit un gem extraordinar de gustos pe care vi-l recomand si voua.


Avem nevoie de:

-         Caise
-         Zahar (500 gr pentru fiecare kg de caise)


Spalam bine caisele, le curatam de eventualele stricaciuni, le deschidem pe jumatate si scoatem samburii. Le putem lasa jumatati sau le putem taia felii. Eu le-am taiat felii pentru ca imi place gemul mai fin, fara bucati prea mari.

Punem in oala in care o sa fiarba gemul, un strat de caise, unul de zahar pana le terminam. Lasam cateva ore sau peste noapte ca sa-si lase caisele suc.

Punem la foc si amestecam din cand in cand ca sa nu se prinda. Daca aveti o tabla sa puneti sub cratita este si mai bine.


Este gata cand se leaga bine. Un test foarte bun l-am gasit pe blogul Anei-Maria. Bagam o farfurie la congelator. Dupa ce s-a racit bine o scoatem si punem o lingura de gem pe ea. Mai lasam putin sa se raceasca gemul apoi despartim in doua parti. Daca nu se unesc partile intre ele inseamna ca gemul este gata.

Punem gemul fierbinte in borcanele sterilizate la cuptor, inca fierbinti si lasam sa se raceasca fara sa punem capacul. Cand s-au racit inchidem bine cu capace.

Ne bucuram astfel de un gem parfumat si delicios!







Spor la bucatarit!



Un comentariu: