green

duminică, 30 iunie 2013

Prajitura Macolimo










M-am aventurat si luna aceasta la provocarea secreta, gazduita de asta data de Lili si al ei blog. Blogul revenit mie este unul plin de Culoare si savoare, din care am ales dupa indelungi lecturi si sortari de retete tot una de prajitura. Asta este, nu ma pot abtine. Dar m-am invatat minte si nu o sa ma mai incumet la retete asa dichisite cu doi copii acasa. Tare greu am reusit sa o termin, dar pot sa spun ca a meritat tot timpul petrecut in bucatarie cu copiii atarnati de mine. Nu este o prajitura complicata, dar cand bati un blat, mai trebuie sa dai o tata, mai verifici blatul de la cuptor, mai dai un fruct ceiluilalt, mai duci la culcare un bebe, mai mesteci in crema, celalalt mataie si el de somn… ei bine… ti se cam taie pofta de prajitura la un moment dat :)). Dar cand am vazut-o terminata abia asteptam sa ma rasfat cu o bucatica… sau doua… sau trei :)).


Sa trecem la treaba, ca sa va convingeti si voi cat este de buna. Iata de ce avem nevoie:

Pentru blat:
-         8 albusuri
-         200 gr zahar
-         2 linguri faina
-         1 plic praf de copt
-         50 gr mac
-         150 gr nuca de cocos

Pentru crema:
-         8 galbenusuri
-         200 gr zahar (in reteta originala erau 300 gr, alegeti voi cat de dulce o vreti, mie mi s-a parut destul de dulce)
-         150 ml lapte
-         150 gr unt la temperatura camerei
-         coaja rasa de la o lamaie si zeama de la o jumatate de lamaie

-         un pachet biscuiti petit beurre
-         200 ml frisca lichida
-         100 ml lapte (pt a inmuia biscuitii)
-         ciocolata pentru decor

Trebuie sa va marturisesc ca asa cum am facut-o eu, printre mataieli de copii care isi doreau atentia mamicii tocmai cand era pregatirea prajiturii in toi, am uitat sa pun un lucru esential: lamaia. Offf… nu dati cu pietre in mine, am gasit-o pe masa cand am facut ordine :)). Si da, am dat si piticilor tot ce-si doreau, cu exceptia prajiturii; desi Ema tot dadea tarcoale, am reusit sa o fentez :P. Inchei paranteza.

Pentru blat batem spuma tare albusurile cu un praf de sare, adaugam zaharul si mai mixam pana se topeste acesta. Punem faina cernuta cu praful de copt, amestecand usor, apoi macul si nuca de cocos. Turnam compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul incins timp de 20-25 minute (180°C). Facem testul scobitorii.


Cat sta blatul la cuptor pregatim crema. Mixam bine galbenusurile cu zaharul, adaugam laptele, apoi punem pe baie de aburi pana se ingroasa crema. Lasam sa se raceasca bine.

Cand s-a racit batem spuma untul si punem cate o lingura din crema racita mixand bine. Adaugam coaja rasa si zeama de lamaie.


Batem frisca spuma.

 Urmeaza sa asamblam prajitura. Taiem blatul care s-a racit in doua foi. Peste primul blat intindem crema, apoi un strat de biscuiti pe care i-am inmuiat in laptele caldut. Peste biscuiti intindem jumatate din frisca batuta, peste frisca al doilea blat apoi restul de frisca. Deasupra radem ciocolata.


Dam la frigider cateva ore.

Va spun, este delicioasa si sunt sigura ca daca o mai faceam si cum trebuie (cu lamaia) iesea si mai buna. Dar voi o sa o faceti cum trebuie si o sa va convingeti.



Dupa cum se vede am avut si de asta data ajutoare de nadejde in bucatarie.






Spor la bucatarit si pofta buna!



4 comentarii:

  1. Cred ca este sora cu Tosca ...
    DELICIOASA !

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata minunat! Imi place prajitura asta, si imi place macul in general. Pupici si la copilasi :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Am incercat-o week-end-ul trecut si a fost foarte apreciata de invitati mei!Multumesc pentru idee si reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur tare mult ca v-a placut! Te astept cu drag sa incerci si alte retete. :*

      Ștergere