green

luni, 4 martie 2013

Cartofi prajiti la cuptor










Eiii… la fel ca si sarcina trecuta si acum am o pofta nebuna de cartofi prajiti. Ufff… dar hai sa recunosc acum, ca nu numai pe timpul sarcinii am pofta de ei, ci mai tot timpul, mai ales ca am niste vecini care parca numai cu asa ceva s-ar hrani. In fond si la urma urmei, exista printre voi cineva care ar refuza o portie? Dar ma pot lauda ca rezist eroic si cred ca ajung sa mananc o data la cel putin 2 luni. Pana de curand, cand am descoperit pe unul dintre blogurile mele preferate o idee de cartofi prajiti facuti de asta data la cuptor, deci mult mai sanatosi decat varianta lor in baie de ulei. Absolut deliciosi, sunt sigura ca o sa fie si pe gustul vostru.


 Iata de ce avem nevoie:

 -         5-6 cartofi mari (de preferat rosii, eu am avut albi si s-au cam sfaramat)
 -         2-3 linguri de ulei (eu am folosit doar una)
 -         2-3 linguri de pesmet
 -         sare
 -         condimente (piper, boia, cimbru si ce mai preferati voi)

          Curatam cartofii si ii taiem bastonase mai groase, apoi ii punem in apa care fierbe cu sare.

          Ii tinem cam 10 minute (timp in care trebuie sa fiarba, dar sa nu se sfarame), apoi ii scoatem intr-un vas si ii stropim cu ulei.

          Presaram peste ei amestecul de pesmet si condimente si amestecam usor cu mainile acoperind bine cartofii.

          Tapetam tava de aragaz cu hartie de copt si punem cartofii, de preferat fara sa ii suprapunem.


          Dam la cuptorul incins, la foc potrivit, pentru 40-45 minute, pana se rumenesc frumos.

          Ies deliciosi, crocanti la exterior si moi la interior.









          Spor la bucatarit si pofta buna!





Sursa de inspiratie: Edith's Kitchen


3 comentarii: