green

marți, 26 februarie 2013

Tarta cu sunca, praz si rosii











Eiii, dragii mei… Creste burtica, creste si eu ma misc din ce in ce mai greu. Din cauza asta sunt mereu in intarziere si cu postari si la provocari. Dar sunt sigura ca voi sunteti rabdatori si mai mult decat intelegatori asa ca incerc sa-mi spal pacatele cu cate o reteta gustoasa.

Astazi este randul unei retete pe care am pregatit-o pentru provocarea secreta cu care v-am obisnuit, gazduita pana acum de Ama in bucatarie. De luna aceasta s-au schimbat un pic regulile si in fiecare luna o sa avem o noua gazda, din randul nostru, al blogerilor participanti. Prima care si-a asumat sarcina sa ne provoace in secret a fost Diana si a ei Tara inventata, iar blogul care mi-a revenit a fost cel al Monicai, o furnicuta bucatar.


Dupa indelungi cautari printre o multime de retete delicioase a venit si hotararea: o minunata tarta cu sunca, praz si rosii. Spun ca este minunata pentru ca nici nu m-am asteptat ca ceva atat de simplu sa fie si atat de gustos. Sotul meu s-a declarat cucerit pe loc de ea si tot imi cere un bis.

Mai intai pregatim ingredientele (din care ies 2 tarte):

-         250 ml lapte sau apa (am folosit lapte)
-         300 gr faina
-         7 gr drojdie uscata
-         50 gr unt
-         sare
-         1-2 fire praz
-         3 rosii
-         200 gr sunca taraneasca sau Kaiser (eu am pus o sunca de curcan)
-         2 oua
-         condimente (cimbru, oregano, piper)


Punem laptele caldut impreuna cu drojdia, untul si jumatate din faina si amestecam bine bine. Lasam la dospit pana isi dubleaza volumul (recunosc ca eu am fost mai nerabdatoare si nu am asteptat atat, dar a iesit blatul foarte bun si asa).

Cand este dospit adaugam si restul de faina si sare si framantam bine (eu am amestecat in continuare cu lingura pentru ca a iesit destul de moale aluatul). Impartim in 2 parti.


Intindem in tava folosindu-ne de manutele umede. Eu am folosit o tava de tarta, pe care, nefiind antiaderenta, am tapetat-o cu hartie de copt, si o tigaie dry cooker pe care am uns-o cu ulei si tapetat-o cu faina.

Sunca, prajul si rosiile, pe care le-am taiat in prealabil in felii cat mai subtiri, le asezam peste aluat, in ordinea dorita de fiecare.

Batem cate un ou pentru fiecare tarta si il amestecam cu condimentele dorite, apoi il turnam cat mai uniform pe toata suprafata tartei. Eu nu m-am abtinut si am ras si putin cascaval deasupra.


Dam la cuptorul incins la foc potrivit (180°C) pana se rumenesc frumos feliile de sunca si rosii.

          Este buna atat calda cat si rece.








          Spor la bucatarit si pofta buna!



2 comentarii: