green

luni, 4 februarie 2013

Cornuri cu gem











Imi place sa imi rasfat familia cu multe bunatati, si de ce nu, imi place sa ma rasfat si eu. Mai ales de cand sunt insarcinata am o pofta nebuna de prajituri “cremoase”. Dar cred ca ati observat lucrul asta pana acum. Si ca sa nu imi neglijez puiutul cel mic, caruia inca nu am inceput sa ii dau astfel de prajiturele, mai pregatesc cate ceva de care se poate bucura si ea. Asa am cautat si gasit o reteta de cornuri cu gem, pe care deja le-am pregatit de mai multe ori pana acum si de fiecare data au avut un mare succes.


Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

-         2 oua
-         50 gr drojdie proaspata/14 gr drojdie uscata
-         100 gr unt
-         100 gr zahar
-         ¼ lingurita sare
-         200 ml lapte
-         2 pahare faina alba (cca 500 gr)


          Topim untul, apoi adaugam zaharul si amestecam bine.

          Separat, batem ouale si drojdia (avem grija ca drojdia sa nu ramana cocoloase).

          Peste oua adaugam untul topit cu zahar, apoi laptele caldut.

          La final adaugam faina (in care am presarat sarea) si framantam un aluat moale care nu se lipeste de maini (mie mi-au intrat in jur de 500 gr de faina, dar poate varia).


          Acoperim aluatul cu folie si lasam la cald sa se dospeasca, ½ - 1 ora.

          Cand s-a ridicat bine aluatul, il impartim in 6 parti si formam bine. Fiecare bila o intindem intr-o foaie rotunda si o taiem in 6-8 parti.

          La marginea fiecarei felii de aluat punem umplutura (eu am folosit gem, dar nu trebuie sa fie lichid) si rulam.

          Aranjam cornurile in tava tapetata cu hartie de copt si lasam sa mai creasca cca 30 minute.


          Cand au crescut le ungem cu ou si dam la cuptor, la foc potrivit, pana se rumenesc.

          Le scoatem cand sunt gata si cat sunt fierbinti le ungem cu o compozitie preparata din 3 linguri zahar cu 1 lingurita apa (zaharul nu trebuie sa fie dizolvat). In acest fel o sa avem cornuri glasate cu zahar. Daca nu le dorim asa punem mai multa apa si dizolvam complet zaharul, in acest fel o sa avem doar un luciu dat cornurilor.












Spor la bucatarit si pofta buna!





Sursa de inspiratie: La Lena



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu