green

sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Biscuiti cu vitralii











Fiind in cautare de retete pentru Craciun am gasit acesti biscuitei, care va spun sincer ca m-au atras in primul rand pentru felul minunat in care arata. Dar dupa ce i-am pregatit m-am lasat convinsa sa-i mai incerc si alta data pentru ca sunt si gustosi, pe langa faptul ca sunt aratosi.


Iata de ce avem nevoie:

-         120 gr unt la temperatura camerei
-         220 gr zahar
-         2 oua
-         400 gr faina
-         o lingurita bicarbonat
-         ¼ lingurita sare
-         1 fiola esenta de vanilie
-         dropsuri colorate
  
          Pentru inceput spumam untul cu zaharul, pana s-a topit acesta din urma si avem o spuma fina.

          Adaugam ouale pe rand si mixam bine dupa fiecare.

          La final adaugam faina, dupa ce in prealabil am amestecat-o cu bicarbonatul si sarea.

          Aluatul astfel obtinut il impartim in doua parti, il invelim in folie alimentara si il dam la rece pentru cel putin o jumatate de ora, ca sa putem lucra usor cu el.


O sa lucram pe rand cu fiecare parte de aluat (restul stand in frigider), pe o suprafata pudrata cu faina din abundenta. Intindem o foaie subtire de 3-4 mm, din care decupam ce fel de forme dorim. Apoi folosim o forma mai mica pentru a decupa o mica fereastra in interiorul fiecarui biscuite. Cum eu nu am avut  aceste forme mai micute am decupat cu o sticluta gemuletele.

Tapetam o tava cu hartie de copt si punem in ea biscutii, iar in interiorul fiecarui gemulet pe care l-am facut presaram dropsurile maruntite (fie cu robotul de bucatarie, fie cu ajutorul unei pungi si a unui sucitor). Puteti pune dropsuri de aceeasi culoare sau puteti combina mai multe culori in acelasi biscuite.



Dam la cuptorul preincalzit la 160°C, timp de cca 10 minute, pana sunt usor aurii pe margini. Ii lasam sa se raceasca in tava si apoi desprindem cu grija de pe hartia de copt.




  
 Dupa cum vedeti mama are un mare ajutor in bucatarie, asa ca de asta au iesit asa frumoase si gustoase prajiturelele.






Spor la bucatarit!



Sursa de inspiratie: Teo's kitchen


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu