green

miercuri, 1 august 2012

Prajitura cu pepene verde










Sau mai bine zis prajitura cu lubenita, asa cum ii spunem noi aici in Oltenia. Am descoperit prajiturica pe unul din blogurile mele preferate, in bucatarioara galbena Dia-Mar, pe care v-am laudat-o si cu alte ocazii si va mai indemn si acum sa o vizitati. O sa gasiti acolo multe bunatati si sigur ceva si pe gustul vostru.

Prajitura cu pepene verde sau rosu, fiecare il numeste dupa placul inimii, este racoritoare si o sa va placa, mai ales daca sunteti fanii acestui fruct zemos.


Iata de ce avem nevoie ca sa incepem pregatirea ei:

Pentru blat:
-         5 oua
-         4 linguri zahar
-         5 linguri faina
-         un varf de sare

          Pentru crema:
-         800 gr miez de pepene verde
-         6 linguri zahar pudra
-         30 gr gelatina
-         200 ml frisca

Incepem cu blatul, pentru care batem albusurile spuma tare cu un praf de sare. Cand avem spuma adaugam zaharul treptat, mixand in continuare, apoi galbenusurile, unul cate unul.  La final, amestecand usor cu o spatula, adaugam faina cernuta.

Turnam compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul incins la 180° pana trece testul scobitorii (sa zic ca a durat cam 20 minute). Lasam sa se raceasca.


Cat timp se raceste blatul pregatim crema. Curatam miezul de pepene de seminte si punem gelatina la inmuiat in 6-7 linguri de apa rece.

Pasam pepenele la blender, il punem intr-o oala impreuna cu zaharul pudra si dam la foc mic, pana se topeste zaharul, apoi dam pe de foc.

Topim gelatina la bain-marie si o adaugam la compozitia de pepene. Dupa ce am amestecat foarte bine dam la frigider ca sa se intareasca putin.

Intre timp batem spuma tare frisca. Adaugam piureul de pepene peste frisca.

Tapetam tava in care am copt blatul cu folie alimentara, asezam blatul si turnam crema de pepene niveland bine. Dam la frigider pana se intareste.


Putem orna cu moate de frisca, dar eu cum nu am avut grija sa pastrez frisca pentru asta, am stropit cu putin topping de fructe. A iesit delicioasa.









Spor la cofetarit si pofta buna!




2 comentarii:

  1. Iti multumesc mult pentru cuvintele frumoase la adresa blogului meu.
    Ma bucur nespus de mult pentru ca ai incercat prajitura si pentru ca a fost pe placul tau.A iesit frumoasa foc.
    Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cuvintele frumoase le meriti pe deplin. A iesit foarte buna prajiturica, dar mai frumoasa a iesit a ta. Te pup!

      Ștergere