green

joi, 23 august 2012

Hummus (pasta de naut)










Si iata ca tocmai cand ne-am obisnuit cu putina racoare si cu un aer respirabil, ne-am trezit din nou cu codurile de canicula pe cap. Dar parca suntem mai rabdatori cand stim ca in curand o sa vina toamna si o sa privim ploaia de la fereastra, usor zgribuliti, si o sa ne amintim de vremurile calduroase. Ce sa facem daca nu putem pune deoparte, asa cum punem la pastrare legumele si fructele pentru iarna si putina caldurica la borcanele pentru anotimpul rece? Atunci am avea poate acum si putina racoare ramasa de peste iarna. Dar asta este, nu ne ramane decat sa ne bucuram de fiecare anotimp cu tot cu capriciile lui sau cu codurile lui colorate, unele de canicula, altele de ninsori sau inundatii.


Si daca iarasi suferim din cauza caldurii, iata inca o reteta pentru care nu trebuie sa asudam pe langa cuptor sau aragaz. Pasta de naut sau hummusul, cum mai este numit acest preparat de origine araba, am descoperit-o pentru prima data la Iasi. Am incercat si varianta din hypermarket, gata preparata, dar m-am hotarat sa pregatesc si acasa, mai ales ca nautul este un aliment minune, cu atatea beneficii (scade colesterolul prin continutul de fibre, impiedica acumularea de zahar in sange, contine fier si magneziu si aduce un aport de proteine valoros). Cu atatea calitati putem servi si celor mici aceasta pasta.


Iata de ce avem nevoie:

-         400 gr naut fiert (eu am folosit direct de la conserva)
-         1 lingura tahini (pasta de susan)
-         3 linguri ulei de masline
-         2 catei de usturoi
-         zeama de lamaie


          Odata ce avem nautul fiert (daca folosim naut uscat il punem la inmuiat cam 12 ore inainte de fierbere in apa rece, schimband din cand in cand apa, apoi fierbem in apa curata timp de 1 ½ - 2 ore la foc potrivit) il scurgem de apa si pastram o parte din zeama.

          Il pasam la robot (daca nu se paseaza bine putem adauga 2-3 linguri de zeama in care a fiert nautul), apoi adaugam tahini, usturoiul pisat si putina zeama de lamaie. Mai adaugam din apa in care a fiert nautul pana avem o pasta cremoasa. Eu de obicei gust pentru ca mai putem adauga fie tahini, fie zeama de lamaie, dupa gustul fiecaruia.


          Daca nu aveti pasta de susan, nu va faceti griji, am gasit retete in care nu era prezenta deci cred ca merge si fara, dar va spun sigur ca are farmecul ei in acest preparat.

          Hummusul il servim presarat cu boia de ardei si cu ulei de masline, pe paine prajita sau cu lipie arabeasca.




 







          Spor la bucatarit si pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu