green

luni, 25 iunie 2012

Orez prajit










        Nu cred ca v-am spus pana acum, dar sunt innebunita dupa mancarea chinezeasca. Si dupa ce am incercat atatea feluri la restaurante cu specific chinezesc m-am hotarat sa pregatesc si acasa. O sa va prezint si voua cateva din retetele pe care le gatesc eu, dar orice reteta este incompleta fara orez. Fie ca il pregatim doar fiert, fie mai complex, ca acesta prajit, orezul este nelipsit ca si garnitura la mancarurile chinezesti pe care le pregatesc acasa.

            

          Iata ce ne trebuie:

-         4 cesti de orez fiert si racit (eu intotdeauna pun mai mult)
-         2 oua
-         1 morcov tocat
-         ½ ceasca mazare (congelata)
-         1 ceapa mica tocata marunt, praz sau ceapa verde
-         sare sau sos de soia
-         optional ½ ceasca resturi de carne
         

          Ca sa putem pregati acest orez prajit trebuie sa avem orezul cu bob lung fiert.

        Varianta cea mai comoda si rapida, dar si cu grad ridicat de reusita este sa cumparam orez prefiert, care este gata in cateva minute, fara mult efort.

          Dar daca vrem sa pregatim cu manuta noastra orezul sau nu avem prin casa orez prefiert iata cum putem fierbe orezul cu bob lung.

          Punem la fiert apa, 2 cani apa la o cana de orez. Cand incepe sa fiarba adaugam sare si piper si punem orezul pe care l-am spalat bine si l-am scurs de apa. Amestecam si acoperim oala cu folie de aluminiu, apoi cu capac. Lasam la foc minim 15 minute. Nu ridicam capacul si nu amestecam deloc in timp ce fierbe.


          Cand au trecut cele 15 minute, dam de pe foc, ridicam capacul si scoatem cu grija folia de aluminiu, ca sa nu ne arda vaporii de apa. Acoperim oala cu un prosop de bucatarie curat si uscat si mai lasam 10 minute. Astfel prosopul va absorbi toti vaporii de apa.

          La final, ridicam prosopul si cu furculita afanam usor orezul.


          Odata ce avem pregatit orezul fiert ne putem apuca de prajirea acestuia.

          Incalzim wok-ul (daca nu aveti wok nu va ingrijorati, este buna o tigaie mai incapatoare), adaugam putin ulei si lasam sa se incinga bine. Spargem cele 2 oua in tigaie si amestecam rapid, pana sunt batute. Scoatem si le taiem bucatele sau fasii, eu le sfarm cu lingura cu care am amestecat, bucatele mici.


          Stergem wokul si punem 1 lingura de ulei. Focul la tigaie trebuie sa fie mediu spre mare. Cand s-a incins adaugam orezul fiert si amestecam rapid.

          Dupa 1-2 minute adaugam morcovul tocat marunt.

          Dupa alte 3 minute adaugam mazarea congelata si ceapa tocata marunt.

          Lasam 2-3 minute, apoi adaugam ouale si carnea, daca folosim.

          Condimentam cu sare sau cu sos de soia si mai gatim inca 1-2 minute.






          Spor la bucatarit si pofta buna!



          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu