green

miercuri, 2 mai 2012

Masa festiva


        







         Buna dragii mei! Nu, nu v-am uitat, dar am avut o perioada tare aglomerata. Si asta pentru ca acum cateva zile l-am sarbatorit pe sotul meu. Profit de ocazia asta sa-i transmit inca o data toata dragostea mea si sa-i multumesc pentru toata intelegerea, rabdarea si ajutorul pe care mi-l da, pentru ca va spun si voua, acest blog nu ar exista fara ajutorul lui. 
         
          Si dupa cum cred ca v-ati dat seama, inainte de eveniment, vreo 2 zile, am stat in bucatarie, pregatind tot ce este mai bun, ca sa-i pot oferi o petrecere reusita, cel putin din punct de vedere culinar.

          Si cum as putea sa nu va impartasesc si voua festinul culinar pe care l-am avut. 


      Bineinteles, nu puteam incepe decat cu un bogat aperitiv. Pe langa omniprezentele mezeluri, pe care am incercat sa le iau cat de cat mai speciale, ca de exemplu un salam de curcan, o pastrama vanatoreasca, am incercat sa pregatesc si ceva mai special.

          Salata de vinete cea de toata mesele festive nu a lipsit nici acum, iar pe langa ea am pregatit o salata de ciupercute, preferata de sotul meu, pentru ca eu una nu agreez sub nicio forma ciupercile. Tot la capitolul salate am descoperit nu demult o salata minunata, salata de sunca, cu multa telina, absolut delicioasa, deci nu putea sa lipseasca dintre bunatatile de pe masa.




          Unul dintre aperitivele mele preferatele sunt frigaruile aperitiv, cu rosii cherry, salam crud-uscat si branza feta, un deliciu, asa ca au fost primele pe lista mea de bunatati.

              Un aperitiv pe care il pregatesc cu placere este dobosul de sunca si cascaval.



          Nu putea lipsi nici somonul afumat, pe care am ales sa-l pregatesc sub forma de rulou cu crema de branza, si desi nu a iesit asa de aspectuos ca data trecuta, va asigur ca a fost foarte gustos.

  

          Am incercat cu succes si cuburile aperitiv, o combinatie perfecta dintre crema de branza, smantana si ardei rosu.


          Ultimele, dar nu cele din urma, au fost bilutele de cascaval, colorate si apetisante.


          La felul al doilea am vrut sa pregatesc altceva in afara de fripturica, gratarel sau ceva asemanator. Asa ca am optat pentru o mancarica chinezeasca, dupa care sunt innebunita. Orezul prajit l-am pregatit de multe ori, dar puiul sichuan a fost pentru prima data cand l-am facut. Am avut ceva emotii, dar a iesit perfect, desi am adaptat putin reteta. Pe langa pui am avut si peste, pregatit la cuptor cu ghimbir, o bunatate care merge perfect alaturi de orezul prajit. Ca si salata la felul 2 am avut o salata de castraveti chinezeasca.






          La final, a urmat, cum altcumva, desertul. Aici ne-am bucurat de prajitura Tosca, preferata mea, si o prajiturica pe care am pregatit-o pentru prima data, crème a la crème, o delicatete. Va pot spune sigur ca astea au avut un mare succes, si asta pentru ca am umplut de vreo 3 ori platourile.



          Si insotit de cate un pahar de sampanie, in urari de la multi ani, a intrat tortul. Am ales pentru acesta reteta de red velvet cake, care mie nu mi-a iesit chiar red, din cauza colorantului care nu prea a tinut cu mine, dar a fost foarte gustos, asa ca nu m-a deranjat prea tare partea estetica.



          O sa urmeze retetele, dar pana atunci va las sa va bucurati de poze.

         

         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu