green

joi, 17 mai 2012

Lazy chef cu mac










        Iata ca a mai trecut o luna si a venit o noua provocare secreta de la Ama. Daca ati ratat cumva parada retetelor de la provocarea secreta din luna aprilie, prima la care am participat, o gasiti aici.
          
          Luna asta mie mi-a revenit blogul Elenei, mai exact Bucataria Elenei, un blog de pe care cu greu am ales o singura reteta, reteta de lazy chef cu mac, pe care o gasiti in forma originala aici. Va marturisesc sincer ca de fapt am pregatit deja 2 retete, dar asta a fost nominalizata pentru provocarea secreta. Nu va alarmati, o sa v-o prezint si pe cea de-a doua. In plus puteti gasi si voi multe retete extraordinare acolo, mai ales daca sunteti la dieta.


       Introducerile fiind facute, haideti sa ne punem frumos sortul si sa ne apucam de treaba.

          Eu am dublat cantitatile din reteta originala, tocmai ca sa am o tava de briose plina, adica 12 bucati. Daca aveti tava de 6 briose, injumatatiti cantitatile.

          Iata de ce avem nevoie pentru cele 12 briose:

-         240 gr iaurt simplu, asa cum recomanda si Elena, un iaurt bun, nu apa chioara
-         200 gr faina
-         1 ½ lingurita praf de copt
-         130 gr zahar
-         60 ml ulei
-         coaja rasa de la o lamaie
-         4 oua
-         1 praf de sare
-         1-2 plicuri zahar vanilat
-         4 linguri cu mac
-         1 varf de cutit praf de cardamom – eu din pacate nu am avut, dar daca aveti voi va recomand sa puneti, sunt sigura ca are si el farmecul lui

          Dupa ce am pregatit ingredientele ne apucam de treaba. Mixam la putere mare, timp de vreo 3 minute iaurtul, zaharul, uleiul, coaja de lamaie, sarea si zaharul vanilat.

          Apoi, mixand in continuare, adaugam unul cate unul ouale. Urmeaza faina cernuta cu praful de copt si cardamomul.

          La final adaugam macul, pe care il amestecam usor cu o lingura.


          Punem in formele de briose hartiutele si turnam compozitia. Nu le umplem pentru ca la cuptor ele o sa mai creasca.

          Dam la cuptorul incins la temperatura mica, pentru ca deasupra se rumenesc destul de repede si nu apuca sa se coaca la mijloc, cam 30 minute.
         

          Eu recunosc ca am tinut mai mult la cuptor, din teama sa nu fie crude, si poate nu seamana asa mult cu cele ale Elenei, dar un lucru va pot spune sigur, nici nu ne-am dat seama cand s-au terminat, atat de gustoase au fost. Data viitoare cand o sa le pregatesc, pentru ca sigur o sa fie si o data viitoare, o sa le tin cat trebuie si o sa va pun atunci si poze cu rezultatul corespunzator.






          Spor la cofetarit si la savurat!


3 comentarii:

  1. Ador macul,iar bunatatile tale imi fac cu ochiul.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur mult ca ti-au placut. Si mai ales ca ai gasit, printre retetele mele de dieta unele care sa-ti placa. Sunt incantata cand dau idei si altora si sa-i conving ca la dieta si de post nu inseamna intotdeauna chin, ci masura si echilibru in toate.

    RăspundețiȘtergere