green

duminică, 22 aprilie 2012

Banana bread











        Astazi va incant cu o prajiturica gustoasa pe care sigur si prichindeii vostri or sa o aprecieze. Banana bread sau mai pe romaneste chec de banana, ca sa nu spun paine de banane, pentru ca nu suna asa bine, este un desert delicios care nu implica mult efort din partea voastra, decat un pic de rabdare cat sta la cuptor.


        M-am hotarat sa incerc acest banana bread dupa ce, de multe ori, mi s-a intamplat sa cumpar mai multe banane si sa inceapa sa innegreasca, fara sa pot face prea multe cu ele. Am cautat prin mai multe retete si pana la urma am imbinat vreo doua dintre ele.

          Pentru  un astfel de chec avem nevoie de:

-         2-3 banane foarte bine coapte (chiar din cele a  caror coaja a inceput sa innegreasca, pentru ca au o aroma mai puternica)
-         2 oua
-         2 linguri zahar, sau chiar deloc pentru copiii mai mici, pentru ca sunt indeajuns de dulci bananele
-         2 cani faina
-         ½ pachet praf de copt
-         100 gr unt topit
-         fructe uscate – optional

          Pasam bananele, apoi adaugam ouale, zaharul, uleiul si mixam bine.

       Adaugam faina cernuta cu praful de copt si mixam din nou pana se incorporeaza bine.

          Punem si fructele uscate (eu am avut caise si macese deshidratate pe care le-am tocat marunt) si amestecam usor cu o spatula sau cu o lingura.


          Turnam intr-o tava de chec, tapetata cu faina, si dam la cuptorul incins la 180°C, timp de aprox. 1 ora. Eu am facut proba scobitorii.


          Dupa ce s-a racit taiem felii si ne bucuram impreuna cu toata familia de acest dulce. In cazul meu, va spun sincer, nu prea am avut loc de pitica mea si sotul meu.




           Va arat si dovada, sa nu credeti ca va mint, ca Ema l-a savurat de-a dreptul.




          Spor la cofetarit!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu