green

joi, 29 martie 2012

Sarmale de post











Stiu ca suntem aproape de finalul postului si ca noi nici macar nu l-am tinut, dar asta nu inseamna ca nu ne-am bucurat de aceasta reteta extrem de gustoasa. Si daca sarmalele clasice nu am incercat niciodata sa le pregatesc, cum as putea cand mama le face asa gustoase si stiu ca nu o sa ma ridic la nivelul ei mult timp, pe acestea le-am incercat de mult ori, cu acelasi rezultat delicios.


Avem nevoie de:

-         foi de varza murata
-         o cana orez
-         2-3 cepe
-         bulion de rosii
-         boia de ardei dulce

          La inceput fierbem orezul, in trei cani de apa. Cand a fiert orezul pegatim ceapa, o calim sau inabusit, iar cand devine translucida adaugam boia de ardei dulce, pentru o culoare frumoasa si mai tinem putin pe foc. Amestecam ceapa calita cu orezul si potrivim de sare.


          Urmeaza sa impachetam sarmalele. Pentru asta desprindem frunze de varza, le spalam ca sa nu fie prea sarate si indepartam cotorul. Pe  o jumatate de frunza punem o lingura de orez, rulam, iar la final inchidem la capete. Fotografiile descriu mai bine procedura decat o fac eu.


          Cand avem sarmalele gata pregatim sosul. Intr-un vas punem bulionul de rosii cu apa si putin ulei si tinem pe foc sa fiarba cateva minute. Turnam apoi peste sarmale avand grija sa le acopere aproape in totalitate. Mai adaugam apa daca mai este cazul.


          Dam la cuptor la foc potrivit pana scade sosul si sarmalele sunt frumos rumenite. Eu le-am tinut cam o ora.




         
          Spor la bucatarit si la savurat! 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu