green

marți, 20 martie 2012

Prajitura Miracol











          Pentru ca mai am in stoc lapte condensat, iar sotul meu este un mare fan al prajiturilor care il contin, mi-am facut o lista cu prajiturici de incercat. Printre ele se numara una dintre cele mai simple prajituri pe care le-am incercat. Rezultatul este, intr-adevar, unul miraculos. Cand gusti o bucatica o explozie de gusturi si arome iti incearca papilele gustative. 

Dar nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, incercati-o chiar voi.

Iata de ce avem nevoie:

-         100 gr unt, pe care il topim
-         175 gr biscuit digetivi, pe care ii macinam
-         200 gr fulgi de ciocolata sau ciocolata rasa
-         100 gr nuca de cocos
-         150 gr miez nuca tocat marunt
-         1 cutie lapte condensat indulcit (397 gr)


        Odata ce avem pregatite ingredientele: untul este topit, biscuitii sunt macinati (cei digestivi se sfarma foarte bine si cu mana), ciocolata este rasa (ufff… va inteleg, ce urasc eu cel mai mult este sa rad ciocolata sau coaja de lamaie), nuca este maruntita (se poate macina foarte simplu cu blenderul), trecem la asamblarea prajiturii.

          Pregatim o tava pe care o tapetam cu hartie de copt.
         
1.     Turnam untul topit.


2.     Presaram in strat uniform biscuitii digestivi. Nu folositi alt tip de biscuiti!!!



3.     Urmeaza stratul de ciocolata rasa.


4.     Tot uniform presaram si nuca de cocos.


5.     Ultimul strat o sa fie cel de nuca macinata.


6.                 Ultima data adaugam laptele condensat indulcit, care are rolul de a inchega toate celelalte elemente. Nu incercati alt tip de lapte pentru ca nu o sa iasa. Dupa cum v-am mai povestit laptele condensat, la temperaturi mari, se ingroase, ceea ce alt lapte nu o face, asa ca riscati sa aveti o dezamagire si nu mi-as dori asa ceva.



          Dam la cuptor,  la 180°C, cam 30 minute, dar este bine cam pe la 20 minute sa verificati, sa nu cumva sa se arda. Este gata cand este frumos rumenita deasupra.





          O taiem cand este complet racita.



          O savuram impreuna cu cei dragi.


          Spor la cofetarit si la savurat!


Sursa de inspiratie: Edith's Kitchen


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu