green

miercuri, 7 martie 2012

Prajitura cu dovleac










Azi va prezint o prajiturica mult asteptata de multe persoane. Dupa multe insistente am trecut-o pe locul I in topul prioritatilor de postat. Saptamana trecuta am fost mai mult decat bucuroasa sa o ajut pe prietena mea Diana sa pregateasca prajiturici pentru aniversarea sotiorului ei. Inca o data, “La multi ani!” Adrian. Si pentru ca este o mare admiratoare a prajiturii cu dovleac si este ca o furnicuta care pe timpul verii pune in camara pentru iarna, respectiv niste dovleac la congelator, asta a fost unul din deserturile pregatite pentru petrecere. Evident ca acolo a facut multe victime printre papilele gustative care au fost suprasolicitate cu asa bunatate.


Nu va descurajati si nu va suparati pe mine ca va dau o reteta in care elementul principal, asa cum spune titlul, nu se gaseste in sezonul asta. In loc de dovleac putem folosi morcovi sau cartoful dulce.
Si ca sa fac o paranteza, mama m-a intrebat cum poate stii daca sunt destul de dulci cartofii pe care ii foloseste, obisnuita fiind cu numai cu cartofii nostri clasici. Incheind cu glumita asta eu zic sa trecem la treaba.


Ca sa preparam aceasta prajitura de care s-au indragostit multi degustatori, avem nevoie de:

-         450 gr piure de dovleac
-         4 oua
-         300 gr zahar
-         250 ml ulei
-         250 gr faina
-         2 lingurite praf de copt
-         o lingurita bicarbonat de sodiu
-         2 lingurita scortisoara
-         o lingurita sare

          Pentru crema:

-         200 gr crema de branza
-         100 gr unt
-         esenta vanilie
-         250 gr zahar pudra

Piureul de dovleac il obtinem dupa ce coacem dovleacul, prin pasarea pulpei. Pentru cei care nu au copt un dovleac pana acum, pe scurt: taiem dovleacul pe jumatate (in lungime), il asezam in tava de copt tapetata cu hartie de copt (pentru ca o sa se scurga suc din el) si il tinem la cuptor in jur de 40 minute sau pana cand furculita intra foarte usor in el. Daca folosim morcovi sau cartof dulce, se fierb si apoi se paseaza.

Daca sunteti fericitii posesori ai unui robot de bucatarie cu atat mai mult o sa va fie mai usor. Daca nu, clasicul mixer este mai mult decat bun. Si eu tot pe cel din urma l-am folosit, dat fiind faptul ca, la ora la care am pregatit-o, gaza mea dormea si nu am vrut sa o deranjez (sau mai bine zis sa o trezesc si sa ma deranjeze ea pe mine).

Punem intr-un vas ouale, dovleacul, zaharul si uleiul si mixam pana se omogenizeaza foarte bine toate ingredientele. Faina o cernem cu praful de copt, sarea, bicarbonatul si scortisoara, apoi o turnam peste compozitie si mixam din nou.


Tapetam o tava cu hartie de copt (eu am folosit tava mea 23x36cm) si turnam compozitia in ea. Dam la cuptorul preincalzit la 180°C si o coacem in jur de 25 minute sau pana trece testul scobitorii (luam o scobitoare, o infigem in prajitura, iar daca atunci cand am scos-o este curata si nu are nimic lipit de ea inseamna ca blatul este copt).


In timp ce prajiturica noastra sta la cuptor, noi nu ne lasam pe tanjeala. Trebuie sa pregatim crema. Amestecam toate ingredientele foarte bine, pana nu mai simtim zaharul pudra si o dam la rece (etapa cu datul la rece am sarit-o si din cauza asta s-a prelins putin pe margini).

Cand blatul este copt il lasam sa se raceasca, apoi intindem crema peste el.




Poza finala nu este prea grozava, pentru ca pana sa fac eu fotografii aproape s-au terminat prajituricile.

Cei care ati gustat-o, va astept sa lasati comentarii si sa convingeti si voi cat de senzationala este, in cazul in care nu am convins eu prea mult.


Spor la cofetarit si la savurat!





Sursa de inspiratie: Teo's Kitchen

Un comentariu:

  1. Este excelenta aceasta prajitura! Eu o fac si pentru fetita mea, dar cu mai putin zahar.

    RăspundețiȘtergere