green

vineri, 16 martie 2012

Panna cotta











Dragii mei, dupa o saptamana grea vine in sfarsit weekendul mult asteptat. Si dupa atata munca meritam toti un desert fin si delicios. Dar cine sa-l faca? Toti suntem obositi. Stati linistiti, am o reteta pe care v-o pot face si copiii, o sa o pregatiti asa repede ca nu o sa va vina sa credeti.

Panna cotta este un desert rafinat, de origine italiana. Este de fapt o budinca rece, care poate fi pregatita dupa toate gusturile: cu aroma de vanilie, de rom, cu ciocolata. Cea mai intalnita varianta este cea simpla, de vanilie, asortata cu tot felul de dulceturi sau siropuri de fructe.


Si pentru ca v-am facut prezentarile sa trecem la treaba. Nu va retin prea mult in bucatarie.

Ingredientele de care avem nevoie:

-         500 ml frisca lichida sau smantana dulce
-         90 ml lapte rece
-         100 gr de zahar
-         un plic de gelatina
-         esenta de vanilie
  
        
       Incepem prin a inmuia gelatina in laptele rece, presaram gelatina in lapte si amestecam bine ca sa nu se formeze cocoloase. Lasam 5 minute.

Intre timp, punem pe foc frisca lichida cu zaharul, dar nu lasam sa fiarba. Inainte de punctul de fierbere punem gelatina cu laptele, amestecam foarte foarte bine si dam la o parte de pe foc.

Punem esenta de vanilie sau de rom, sau orice alta esenta preferati voi, si amestecam din nou.


Turnam in forme, de sticla de preferat, dar merg si cele de silicon de exemplu sau orice forme aveti la dispozitie. Eu cum nu am forme mai mici de sticla am pus in tava de briose, si pentru ca nu prea le scoteam usor de acolo, am folosit cu succes si hartiutele de briose. Ca sa se scoata usor din forme umeziti-le cu apa rece inainte de a turna compozitia in ele.


Introducem cupele sau formele cu panna cotta la frigider pana se incheaga, in jur de 2 ore.

Cand sunt gata rasturnam pe farfuriutele in care servim si ornam cu orice fel de dulceata preferam, cu sirop de fructe, caramel sau chiar cu fructe proaspete. Lasati imaginatia si gusturile sa isi faca de cap. Va garantez ca o sa fie unul dintre cele mai fine si savuroase deserturi pe care le-ati incercat.





Spor la cofetarit si la savurat!


Sursa de inspiratie: Teo's kitchen

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu