green

marți, 28 februarie 2012

Dulce de leche










M-am hotarat sa va indulcesc putin, si nu pot mai bine decat cu o crema nemaipomenita, foarte dulce, care seamana cu o crema de caramel, desert specific bucatariei sud-americane, pe care o putem folosi in foarte multe retete de prajituri sau ca topping la inghetate, fructe sau oriunde ii gasiti loc. 


Am facut cunostinta prima data cu acest desert in Moldova, la Soroca, de unde este nasica noastra. Pe atunci nu stiam ca asa se numeste, stiam doar ca este crema din lapte condensat.

Dupa cum spune si denumirea lui, “dulce de leche” – dulceata laptelui, acesta se obtine din lapte condensat indulcit, pe care il gasim la hypermarket in cutie metalica, la raionul de cafea. Dulce de leche se obtine, de fapt, prin caramelizarea acestui lapte condensat, direct in cutie.
Iata metoda pe care o stiu eu, care este foarte simpla, dar care va cere putina rabdare.

Ne trebuie:

-         lapte condesat indulcit


          Intr-o cratita, pe fundul careia asezam un prosop de bucatarie (pentru ca o sa devina galagioasa treaba altfel), punem cutia cu lapte condensat, dupa ce in prealabil am dezlipit eticheta. Apoi turnam apa calduta fara sa acoperim cutia, mai lasam 1-2 cm pana la capac.

          Punem la fiert la foc minim timp de o ora si jumatate. Cu cat sta mai mult timp pe foc, cu atat se ingroasa mai tare.

          In alte retete se recomanda gaurirea capacului cutiei de lapte inainte de a o pune la fiert, iar in acest caz puteti vedea si cat de consistenta este crema. Eu doar va prezint cum am facut eu, alegerea mai departe este a voastra. Numai ca atentie, focul trebuie sa fie la minim.


          Cand a trecut timpul, oprim focul, lasam cutia sa se racoresca putin fara sa o scoatem din apa, apoi o desfacem si amestecam foarte bine, pentru ca la fundul cutiei crema o sa fie mai groasa decat la suprafata.

          Acum aveti o crema delicioasa pe care o puteti pastra la frigider si o puteti folosi asa cum va doriti.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu