green

duminică, 26 februarie 2012

Bomboane din caise deshidratate











Pentru ca ne rasfatam destul cu mancaruri si prajituri de care gargarita noastra mica nu se poate bucura, din cand in cand mai trebuie sa-i pregateasca mama si ei ceva special. Fie ca gasesc retete speciale pentru copii, fie le adaptez, nu trece saptamana in care sa nu ii prepar ceva bun, pe langa mancarurile obisnuite. Asta este una din retetele adaptate, care a avut success si printre cei mari, nu numai printre piticele noastre, aici incluzand pe Ema, printesa mea, si pe Teo, cea mai buna prietena a ei.


Facand cumparaturi am descoperit fructele deshidratate, care in sezonul asta pot tine locul cu succes celor proaspete, mai ales ca prin tot acest proces de deshidratare isi pastreaza o buna parte din proprietati. De exemplu, aceste caise uscate contin multe fibre si beta-caroten, vit. A si C, magneziu si fier, asa ca ajuta la imbunatatirea vederii, imunitatii, la tratarea anemiei, constipatiei, insomniilor si daca nu v-am convins pana acum, dragele mele, pot fi folosite si in slujba frumusetii. Dar nu in exces, pentru ca, pe langa toate beneficiile, sunt bogate si in calorii.
Gata, nu va mai plictisesc cu teoria. Sa trecem la practica.

 Ingredientele necesare pentru bombonele sunt:

-         200 gr caise deshidratate
-         sucul de la 2 portocale
-         2 linguri zahar pudra
-         100 gr migdale macinate
-         70 gr nuca cocos
-         70 gr miez nuca macinat

         Pentru inceput, trebuie sa punem la inmuiat caisele in sucul de portocala. Cel mai bine ar fi sa-l lasati peste noapte, dar eu l-am lasat de dimineata pana seara.


       Dupa ce le-am scos din suc le tocam marunt, apoi le amestecam bine cu zaharul, nuca de cocos si cu migdalele macinate.


         Formam cu aceasta compozitie bilute pe care le dam prin nuca macinata.

      Acum nu va ramane decat sa le savurati. O sa va bucure o pleiada de arome: cea a  portocalelor, dulceata caiselor, gustul migdalelor, nucii si nucii de cocos.

   



        Spor la cofetarit si la savurat!
         
           

Sursa de inspiratie: Diva in bucatarie

3 comentarii:

  1. buna!de unde ai luat hartiutele in care sunt puse bomboanele?dau un aspect foarte frumos...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna!Eu le-am cumparat din Auchan, dar cred se gasesc in orice hipermarket, la raionul cu instrumente pentru bucatarie (tavi, forme prajituri), alaturi de hartiutele pentru briose.

      Ștergere
  2. Eu nu am gasit caise deshridatate, asa ca am cumparat amestec de caise, smochine si curmale.Au iesit foaret bine. Fetita mea, Teodora, le-a mancat foarte bine. Tatal meu care tine postul a fost incantat ca are si el prajiturele de post.

    RăspundețiȘtergere