green

joi, 23 februarie 2012

Blat de pizza




Se apropie weekendul. Daca vreti sa mancati o pizza, dar nu aveti chef sa iesiti din casa, nu va grabiti sa comandati pentru ca m-am gandit sa va ajut eu cu o reteta simpla, care nu presupune mult timp si efort din partea voastra.

Dar ca sa facem pizza primul lucru de care avem nevoie este aluatul. Eu recunosc ca pana nu demult cumparam de la o brutarie din zona coca de paine si o foloseam la blat de pizza. Dar intr-o zi m-am gandit ca n-ar trebui sa fie mare filosofie in a framanta un aluat, asa ca am dat search si prima reteta am si folosit-o. Rezultatul a fost unul foarte bun, asa ca folosesc in continuare aceeasi reteta.


Dar gata cu vorba, sa ne punem sortul si sa murdarim oleaca.

Ingredientele necesare pentru 2-3 pizza (in functie de cat de gros intindeti blatul) sunt:

-         500 gr faina
-         300 ml apa calduta
-         3 linguri ulei masline
-         o lingurita sare
-         o lingurita zahar
-         1 plic de drojdie uscata

         
        Intr-un vas se amesteca faina cu drojdia, apoi se face un cuib in mijloc in care se adauga sarea, zaharul si uleiul de masline. Incepem sa framantam cu mana adaugand incetul cu incetul si apa.

          Dupa ce am terminat de pus apa, framantam pana se incorporeaza toata faina. Aluatul care se obtine nu trebuie sa se lipeasca de maini. Daca totusi este lipicios mai adaugati putina faina. Punem putina faina pe suprafata pe care lucram cu aluatul si il scoatem din vas. Aluatul se framanta cam 10 minute. Din cand in cand intindeti aluatul in maini, ca si cum ati vrea sa-l rupeti, apoi reincepeti framantarea. Aluatul o sa devina din ce in ce mai elastic.



          Dupa ce am terminat lasam la dospit in loc cald, intr-un vas pe care il acoperim cu un prosop curat de bucatarie, circa o ora.
          Cand a crescut se intinde in foaie subtire, de aprox. 1 cm, potrivita pentru tava in care coacem pizza.       



     Acesta este blatul. Peste el putem pune orice compozitie, in functie de imaginatie si gusturi.
        Partea buna este ca puteti pregati aluatul si il puteti tine pentru a doua zi la frigider.

        Spor la bucatarit!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu